Veelgestelde vragen

Uiteraard ontvangen wij regelmaat vragen over afspraken, tarieven en vergoeding. De veelgestelde vragen hebben wij voor u opgesomd. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op!

Algemeen

Is uw praktijk rolstoeltoegankelijk?

Ja, onze praktijk is toegankelijk voor rolstoelen en scootmobiels. Maar ook voor ouders met een kinderwagen en mensen met een rollator.

Op welke termijn kan ik behandeld worden?

Meestal kunt u op korte termijn terecht. Wij hebben doorgaans geen wachtlijsten.

Kan ik in verband met mijn geloofsovertuiging door een vrouwelijke therapeut behandeld worden?

Ja. U kunt tijdens het maken van een afspraak uw voorkeur aangeven. Bij Fysio Bezuidenhout werken zowel vrouwelijke als mannelijke fysiotherapeuten.

Mededeling omtrent het Coronavirus

Fysio Bezuidenhout volgt de richtlijnen van het RIVM en de adviezen van het kabinet. Als u symptomen van het Coronavirus vertoont (koorts, hoesten of luchtwegklachten) dan verzoeken wij u niet naar de praktijk te komen maar telefonisch contact met ons op te nemen via 070 - 382 09 50.

Afspraak

Ik wil een afspraak maken. Heb ik een verwijzing nodig van een arts?

Neen, u heeft sinds een aantal jaren geen verwijzing meer nodig van een arts voor fysiotherapie.

Hoe kan ik een afspraak maken?

U kunt telefonisch een afspraak maken via (070) 382 09 50 of online via het afsprakenformulier.

Kan ik zelf kiezen welke fysiotherapeut mij gaat behandelen?

Ja, u kunt tijdens het maken van een afspraak de voorkeur van uw fysiotherapeut aangeven.

Hoe verloopt de eerste afspraak en wat moet ik meenemen?

U wordt ontvangen in de receptie door de receptioniste of een fysiotherapeut. Daarna zullen uw persoonlijke gegevens opgenomen worden (zoals: naam, geboortedatum, BSN nummer, verzekeringsgegevens). Het is handig om uw legitimatiebewijs en verzekeringspas bij de eerste afspraak mee te nemen.

De eerste afspraak bestaat uit een uit een screening, intake en een onderzoek. Dit is een uitgebreid vraaggesprek waarin vastgesteld wordt of u bij deze fysiotherapeut aan het juiste adres bent. Dan stelt hij/zij een behandelplan op. Bij het opstellen van het behandelplan kijkt hij/zij samen met u naar uw wensen en fysieke situatie en mogelijkheden. Met zijn/ haar behandeling, adviezen en oefeningen zorgt de therapeut ervoor dat u zich weer beter gaat voelen en beter gaat functioneren.

Kan ik mijn afspraak annuleren?

Ja, u kunt uw behandeling telefonisch annuleren via (070) 382 09 50, via het contactformulier of via info@fysiobezuidenhout.nl. Afspraken die korter dan 24 van tevoren worden afgezegd brengen wij in rekening.

Tarieven en vergoeding

Worden de behandelingen vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Fysiotherapie wordt beperkt vergoed vanuit de basisverzekering, afhankelijk van het soort aandoening. Veel mensen kiezen dan ook voor een aanvullende verzekering voor fysiotherapie. Indien u een aanvullende ziektekostenverzekering heeft voor fysiotherapie dan worden een aantal behandelingen vergoed. U dient zelf te controleren hoeveel behandelingen vergoed worden door uw ziektekostenverzekeraar.

Hoeveel behandelingen mag ik hebben en/of hoeveel behandelingen krijg ik vergoed?

Het aantal behandelingen dat uw ziektekostenverzekeraar vergoedt is afhankelijk van uw aanvullende verzekering. Wij raden u aan dit na te kijken op uw polis zodat u zeker bent van het aantal behandelingen dat u mag hebben.

Hoe worden de behandelingen bij mijn zorgverzekeraar gedeclareerd?

Uw behandeling worden maandelijks bij uw ziektekostenverzekeraar gedeclareerd. Afhankelijk van uw ziektekostenverzekeraar krijgt u van hen daarvan een overzicht.

Wat kost een fysiotherapeutische behandeling?

De kosten van een behandeling zijn afhankelijk van de afspraken die gemaakt zijn met uw ziektekostenverzekeraar. Als u niet (voldoende) aanvullend verzekerd bent, bekijk dan voor een recent overzicht onze tarievenlijst.

Heeft u vragen of wilt u een afspraak inplannen?

Neem dan telefonisch contact met ons op via (070) 382 09 50 of maak een afspraak online: